ورزش

فاجعه برای تیم ملی ایران؛ برای دیدار با قرقیزستان ورزشگاه نداریم!

فاجعه برای تیم ملی ایران؛ برای دیدار با قرقیزستان ورزشگاه نداریم!

فوتبال ایران در حال گذراندن یکی از بحرانی‌ترین مقاطع خود است و بدون‌شک سوژه روز، ناآماده‌بودن اکثریت ورزشگاه‌های سطح کشور است. در جلسه روز گذشته ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها، از ۱۳ ورزشگاه آماده برگزاری مسابقات لیگ برتر رونمایی شد که بازخوانی فهرست منتشره نشان می‌دهد که نام ورزشگاه‌هایی مانند نقش جهان اصفهان و یادگار امام تبریز با وجود ناآماده‌بودن چمن و یا گیت‌های ورودی در این فهرست قرار گرفته است!

پرسپولیس و استقلال تنها تیم‌های خانه‌به‌دوش فوتبال ایران نیستند و در شرایطی‌که سپاهانی‌ها هم مهیای برگزاری مسابقات خانگی خود در ورزشگاه فولادشهر می‌شوند، حالا باید گفت که فراتر از تیم‌های باشگاهی، بحران به‌وجود آمده گریبان‌گیر تیم ملی هم شده است؛ چرا که شاگردان امیر قلعه‌نویی باید کمتر از یک ماه دیگر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف تیم ملی قرقیزستان بروند اما در آستانه سفر نمایندگان فیفا و (AFC) به ایران، خبری از اعلام رسمی محل برگزاری این مسابقه نیست!

اولویت با ورزشگاه آزادی است اما …

مسئولان فدراسیون فوتبال مجدانه پیگیر رفع مشکلات ورزشگاه آزادی و اتمام فرآیند بازسازی این ورزشگاه هستند و امیدشان به این است که طی یک‌ماه آینده، مشکلات این ورزشگاه مرتفع شود. با این وجود، سرعت پیشرفت پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی امیدوارکننده نیست و حتی استقلال و پرسپولیس برای میزبانی از رقبای‌شان در لیگ نخبگان آسیا هم امید چندانی به آماده‌شدن ورزشگاه آزادی ندارند و همین مسئله باعث شده تا احتمال میزبانی تیم ملی از قرقیزستان در این ورزشگاه به صفر نزدیک باشد!

قلعه‌نویی از ورزشگاه نقش جهان ناامید شد!

امیر قلعه‌نویی در روزهای گذشته عازم اصفهان شد تا از نزدیک هم دوئل آسیایی سپاهان را نظاره‌گر باشد و هم وضعیت ورزشگاه‌های این شهر را بررسی کند. در شرایطی‌که فدراسیون فوتبال ورزشگاه نقش جهان را برای دیدار با قرقیزستان معرفی کرده اما وضعیت بحرانی چمن این ورزشگاه معادلات را تغییر داده و حالا گفته می‌شود قلعه‌نویی به مسئولان فدراسیون اعلام کرده که موافق برگزاری دیدار با قرقیزستان در این ورزشگاه نیست؛ هر چند که با کوچ سپاهان به فولادشهر، قرار است در یک‌ماه پیش‌رو اقدامات ترمیمی برای رفع مشکلات چمن ورزشگاه انجام شود اما احتمال میزبانی تیم ملی در اصفهان هم بسیار کم‌رنگ شده است.

فاجعه برای تیم ملی ایران؛ برای دیدار با قرقیزستان ورزشگاه نداریم!

میزبانی در مشهد امکان‌پذیر نیست!

ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد هم یکی دیگر از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای انجام مسابقه تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان است. فاجعه رخ‌داده در دوئل ایران و لبنان، فدراسیون‌نشین‌ها را نسبت به برگزاری مسابقه ملی در مشهد بدبین کرده و از سوی دیگر، موعد مصاف ایران و قرقیزستان با شلوغ‌ترین ایام مشهد همزمان شده که بیش از ۱۵ میلیون زائر در این شهر حضور دارند و همین مسئله باعث شده تا عملاً شورای تامین مجوز برگزاری مسابقه را هم صادر نکند و این‌گونه احتمال حضور تیم ملی در مشهد برای انجام بازی با قرقیزستان صفر درصد است!

سفر به قطر در انتظار تیم ملی؟

ورزشگاه‌های دیگری از جمله تختی تهران و شهدای مس کرمان هم نام‌شان در روزهای اخیر به میان آمده که گفته می‌شود ورزشگاه تختی، آمادگی لازم را ندارد و در کرمان هم به دلیل عدم حضور هتل ۵ ستاره، امکان برگزاری مسابقه ملی نیست! حالا قرار است در هفته پیش‌رو تصمیم نهایی درباره مسابقه تیم ملی گرفته شود و پیش از آنکه خطر باخت انضباطی تیم ملی را تهدید کند، ورزشگاه مدنظر برای برگزاری دوئل ایران و قرقیزستان معرفی شود. در صورتی‌که مسئولان فدراسیون فوتبال نسبت به آماده‌شدن ورزشگاه‌های آزادی تهران و نقش جهان اصفهان ناامید شوند، احتمال میزبانی تیم ملی از قرقیزستان در دوحه دور از ذهن نیست که این اتفاق خود می‌تواند نشانگر وضعیت بحرانی ورزشگاه‌ها در ایران باشد!

بیشتر بخوانید: برنامه قلعه‌نویی برای آزمون و عزت‌اللهی مشخص شد؛ سرمربی در راه رویت ملی پوشان

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا